Blog picture

18 september 2013

Review: Bourjois Healthy Mix Foundation & Happy Light Concealer



Hallo allemaal!


Ik ben deze twee dagen afwezig geweest wegens ziekte en lang op school zijn.

Vandaag ben ik er weer en heb ik een review van de Bourjois Healthy Mix en de redelijk nieuwe Bourjois Happy Light concealer!



Bourjois Healthy Mix 53 Beige Clair


Bourjois Healthy Mix Foundation 53 Light Beige ( Beige Clair) 

De Healthy Mix foundation heb ik gekocht in de kleur 53 Light Beige ( Beige Clair). Ik wist eerst niet wat ik moest denken van de foundation. Ik heb nog nooit een gehad van Bourjois, en ik ben over het algemeen niet gek op foundation, ik gebruikt vaker BB Creams. Toch had ik er veel positieve reviews over gelezen en heb ik toch besloten deze te proberen.


Bourjois Healthy Mix foundation 53 Beige Clair

Light Beige is eigenlijk net iets te donker voor mijn all-year kleur maar is de perfecte kleur voor mijn momenteel iets bruiner gezicht. Maar ik ben er zo blij mee dat ik ook nmr. 52 ga aanschaffen.

De foundation is simpelweg a delight! Hij smeert heerlijk uit, is niet uitdrogend, en je kan er een mooie dewy effect mee krijgen.

Bourjois Healthy Mix foundation 53 Beige Clair

De foundation heeft light/medium coverage, als je dus voor een foundation zoekt die heel erg goed dekt is deze niet voor jou. Aan de andere kant, als je een foundation zoekt die niet uitdroogt, lekker smeert en die voor een medium coverage kan zorgen dan is dit echt je ding!

Voor de vette huidjes is het denk ik wel essentieel de foundation af te poederen na het opbrengen want hij kan eventueel richting eind van de dag wat shiny worden. Ik had daar zelf geen last van, maar ik heb een normale tot droge huid.


Bourjois Happy Light Concealer 21 Ivoire

Bourjois Happy Light Concealer 21 Ivoire

Bourjois heeft richting het einde van de zomervakantie een aantal nieuwe producten te voorschijn gehaald. Een daarvan is deze concealer, die samen gaat met de Happy Light foundation. De tweede heb ik niet aangeschaft omdat die mij niet zo aantrok, en omdat ik al zo graag de Healthy Mix wou proberen.

Bourjois Happy Light Concealer 21 Ivoire

De Happy Light concealer heb ik in de kleur 21 Ivoire. Dit is de lightste van de twee verkrijgbare kleuren.
De concealer zit in het bekende Bourjois-style potje die met een magneetje opent/sluit en daarin zit een grote spiegel. Altijd handig voor onderweg! De concealer heeft een cremige vorm, net zoals de meeste concealers in een potje.

Doel van deze concealer is om donkere kringen onder de ogen minder zichtbaar te maken. Ook kan je deze gebruiken op oneffenheden op je gezicht zoals puistjes en rode vlekjes. Ook schijnen er lightgevende deeltjes in te zitten die je een frissere look moeten geven.

Bourjois Happy Light Concealer 21 Ivoire

In tegenstelling tot de meeste positieve reviews die ik over deze concealer heb gelezen, vond ik m niet zo fijn. Ik gebruik over het algemeen geen concealer op mijn gezicht, en voor dit doel vond ik de concealer ook wat droog en stug. Dat ligt misschien aan mijn eigen smaak en aan mijn iets drogere huid, maar ik vond m niet zo lekker uitsmeren. Ook voor onder de ogen vond ik m niet ideaal. Ik had gelezen dat hij niet in fijne lijntjes gaat zitten, maar hij ging bij mij wel in de droogte lijntjes zitten. Dat doen de meeste concealers bij mij, en deze was helaas geen uitzondering.

Ik zou deze zeker aanraden als je een normale/gemengde/vette huid hebt, maar niet als je een droge huid hebt. Ook als je oogcontour aan de droge kant is zou ik deze niet aanbevelen.

Ik heb niet kunnen testen hoe hij het doet. Ik heb m er meteen af gehaald omdat hij in mijn droogte lijntjes ging zitten en dit erg raar leek.



Ik geen toe dat ik een grote fan ben van Bourjois. Ik heb er veel producten van en ik ben er meestal erg tevreden mee. Ze zijn makkelijk verkrijgbaar voor niet al te dure prijzen.

Ik ben heel erg positief over de foundation en raad deze zeker aan! Ik ben minder enthousiast over de concealer, maar ik denk dat dit meer aan mijn huid en smaak ligt dan het product, want ik lees er toch wel veel positieve dingen over. 

Wat vinden jullie van de producten van Bourjois? Welke is jullie favoriet?

Cheers,
Annie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten