Blog picture

16 september 2013

Review: Lush Enchanted Eye Cream

Hallo iedereen!

Zoals ik ook wel eerder heb geschreven heb ik een gevoelige huid. Dit is niet altijd een feest. Ik krijg vaak reacties op verschillende producten. Deze reacties slaan vaak op mijn ogen. Mijn oogcontour word rood, puffy en droog, en bij erge reacties ook erg jeukerig.
Het is voor mij dus erg belangrijk om een goede oogcrème te gebruiken.
Ik heb heel veel oogcrèmes geprobeerd, van duur ,  naar natuurlijk , naar goedkoper , naar huismerken .

Wat ik van een oogcrème zoek is het hydraterende en kalmerende effect. Als die nog meer extra dingen doet is dat natuurlijk ook fijn, maar deze twee zijn de basis.
Van sommige oogcrèmes kreeg ik nog rodere ogen, en de andere deden niet zoveel voor me.

Deze maand teste ik de Lush Enchanted Eye Cream! Lees hieronder wat ik er van vind!



Lush Enchanted Eye Cream

De Lush Enchanted oogcreme komt in een zwarte 45gr. pomp flesje. Beschrijving:
" Bewichingly beautiful, smooth, this extremely gentle, fine blend of organic oils and soothing honey around the finest area of your skin. Simple, refreshing and softening. "


Op het flesje staat de datum dat het product gemaakt is, tot wanneer het houdbaar is en de ingrediënten.
Deze blijft 14 maanden goed.

Ingrediënten: 
Honingwater, lavendel (Lavandula angustifolia)Stearinezuur (Stearic Acid),Amandelolie, koudgeperst, biologisch (Prunus dulcis)Glycerine (Glycerine),Jojobaolie, biologisch (Simmondsia chinensis), Cetearyl alcohol (Cetearyl Alcohol),Tri-ethanolamine (Triethanolamine)MethylparabeenPropylparabenen (Propylparaben) 



Het pompje is super handig, maar er komt wel aardig wat product uit en je hebt maar weinig nodig, dus je moet oppassen dat je niet te hard drukt.


De crème heeft een dunne, melkachtige substantie. Op de foto kan je goed zien hoe dun die is, hij glijd gewoon van mijn hand af. De oogcrème moet je dus snel opsmeren. Het positieve van een dunne substantie is dat ie snel intrekt, zonder het nadeel dat die niet voedend genoeg is. Mijn ogen voelen lekker zacht na een paar dagen gebruik.

Hoe is de creme?

Het is een hele fijne oocreme! In het begin was ik bang dat ie door de melkachtige substantie niet voedend genoeg zou zijn, maar hij is heerlijk voedend, mijn oogcontour is lekker zacht en gehydrateerd, en het positieve is dat ik er geen rare reacties op heb gekregen.

Wel is het zo dat, terwijl de creme voedend is, ik geen verandering merk bij kringen of wallen. Ook is deze niet anti-rimpel en heeft ook geen extra werkingen. Als je dus een creme zoekt speciaal voor wallen of rimpels zal je met deze teleurgesteld zijn. Deze is gewoon een frisse, zachte oogcreme voor overdag die de huid rondom de ogen een extra boost geeft.

Voordelen:
+ Hij zit in een pompflesje, hygienisch
+ Er zit 45gr in dus je kan er lekker lang mee
+ Maakt mijn oogcontour heerlijk zacht en gehydrateerd
+ Blijft iets langer dan een jaar goed in tegenstelling tot andere oogcremes die maar 6 maanden goed zijn.
+ Fijne natuurlijke ingrediënten

Nadelen:
- Voor sommigen kan de dunne substantie een nadeel zijn
- Er komt net teveel product uit het flesje wat zonde is
- Heeft geen andere aspecten, wallen of kringen gaan niet weg, niet anti-rimpel

De Lush Enchanted oogcreme is te koop voor 21,30 euro op Lush.nl en in elke Lush winkel in Nederland.

TIP!: Doe een groep-bestelling bij de engelse lush site, lush.co.uk . De verzendkosten zijn wat duurder maar als je met zn 3-4 besteld valt het genoeg mee en de producten zijn VEEL goedkoper. Zo is de Enchanted Eye Cream 11,75 pounds, omgerekent ong. 14 euro ipv van 21 euro.


Wat zoeken jullie eingelijk  in een goede oogcrème?

Liefs,
Annie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten