Blog picture

18 september 2013

Movies: Animatie "Epic!"



Hallo iedereen!

Ik weet niet of jullie dit herkennen, maar er zijn van die momenten dat ik zin heb in een leuke animatie. Zoals veel, ben ik een sucker voor de oude Disney klassiekers, maar de animaties van nu mogen er ook wel zijn! Sommige zijn lang niet zo grappig of leuk als anderen, maar een paar dagen geleden heb ik de animatie Epic! gezien, and boy was die leuk!



Deze animatie is geproduceerd door de makers van Ice Age en Rio en is hier en daar gebaseerd op het boek The Leaf Men and the Brave Good Bugs. Een stem-rol hebben o.a. Aziz Ansari (big love!!), Colin Farel, Beyonce Knowles en John DiMaggio.

De film gaat over een tienermeisje genaamd Mary- Catherine. Haar moeder is net overleden en ze gaat bij haar vader wonen. De vader probeert als jaren iedereen te overtuigen  dat er een  geheim folk van kleine mensjes in het bos wonen, maar niemand geloofd hem tot dat Mary zelf tot klein mensje word getoverd. De mensjes worden onderscheiden in het goede en kwade folk. Het goede folk is beschermer van het bos, maar het slechte folk probeert het bos om te laten zetten tot rot. Samen met het goede folk probeert Mary-Catherine dit te voorkomen en tegelijkertijd een manier te vinden om weer groot te worden. Meer zal ik niet verklappen!



Het plot klinkt heel simpel maar er zitten hele grappige karakters tussen die de hele film een leuke, grappige twist geven. Ik heb deze film met mijn vriend gezien en we moesten eigenlijk elke keer lachen van de slakken de erin voor komen. De stem van een daarvan word gedaan door Aziz Ansari, die wij ook gewoon geweldig vinden.

Een leuke film voor als je zin hebt om een animatie te zien! Het is niet een Disney-achtige film waar veel in word gezongen enzo dus als je naar zoeits opzoek bent moet je misschien even verder kijken.

Hier kan je een trailer bekijken van de film!

Hebben jullie meer animatie aanraders? Let me know below!

Enjoy!

Annie

2 opmerkingen: