Blog picture

29 september 2013

Review: Rituals Winter Glamour Palette


De laatste tijd ben ik meer aan het experimenteren met mijn make up. Ik draag normaal altijd een subtiele natural ooglook met een leuke lippenstift. Maar de laatste tijd maak ik meer smokey looks, gebruik ik donkerdere kleuren en waardeer ik de rode lippenstift meer. Ook dit paletje van Rituals gebruik ik nu vaker en wou ik aan jullie laten zien!



De Rituals Winter Glamour palette zit in een compact zwart glimmend doosje, dat stevig in de hand voelt. Dat het doosje kleine shimmertjes had heb ik pas ontdekt toen ik m in het zonlicht vasthield om de foto's te maken. Ze zijn heel erg subtiel en je ziet ze normaal niet direct (of heb ik misschien toch een bril nodig?)


Het palette bevat 3 mooie baked shimmer oogschaduws in de vorm van een bol en in de kleuren bruin, olijfgroen en een gouden-oranje kleurtje. Baked oogschaduw kan je droog maar ook nat aanbrengen. Persoonlijk breng ik ze meestal droog aan omdat het blenden dan wat makkelijker is, en frankly omdat ik gewoon te lui ben om extra moeite te gaan doen. Wel moet ik zeggen dat deze wel mooier uitkomen wanneer ze nat aangebracht worden.

Drie kleuren die mooi met elkaar gecombineerd kunnen worden en een mooie look creëren. Ook zit er een oogschaduw spons-applicator bij. Wel handig als je m mee neemt in je tas, maar verder niet erg bruikbaar naar mijn mening, ik hou het liever bij mijn eigen kwasten.

Wat we handig is, is dat het palette een grote spiegel bevat, dus je kan mooi bijwerken als dat nodig is.


Hierboven zie je de swatches van het palette. Ze bevatten allemaal een mooie, gouden shimmer. Voor mensen die van matte oogschaduw is het vrij obvious dat dit paletje niet een gouden keuze is, maar voor de liefhebbers van shimmer onder ons is deze zeker niet verkeerd. Ik ben vooral blij met de olijfgroene kleur want zoiets had ik nog niet in mijn collectie zitten.

Het gouden-oranje kleurtje had wel wat meer pigmentatie kunnen hebben. Op de foto ben ik er drie keer overheen gegaan om die kleur te krijgen. Hij is eventueel te gebruiken als highlighter maar ik vind het juist een mooie kleur voor basis oogschaduw. De andere twee kleuren zijn redelijk gepigmenteerd.

Deze was vorig jaar te koop bij Rituals voor 20,50 en is misschien nog wel op andere webshops te koop.

Voordelen
+ Shimmer oogschaduw
+ Mooie olijfgroene kleur
+ Kleuren die altijd wel te gebruiken zijn
+ Compact doosje

Nadelen
- Pigmentatie is vrij transparant
- Alle kleuren hebben shimmer, geen mat kleurtje erbij
- Duur voor de kwaliteit (20,50)

Wat vinden jullie van deze mooie kleurtjes? Hebben jullie wel eens oogschaduws van Rituals geprobeerd?

Love,

Annie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten