Blog picture

25 september 2013

The softest lipbalm: Korres Lip Butter Jasmin



Wat voor weer het ook is, ik heb altijd droge lippen. In de zomer zijn ze gewoon wat droog met af en toe een velletje hier en daar, maar in de winter is het echt erg! Mijn lippen gaan barsten, zijn erg droog en soms gaan ze bloeden. Drama, i'm telling you!
Ik heb veel producten geprobeerd, en de ene die het meest hielp was toch echt de Korres Lip Butter!




Een klein beetje over Korres
Korres is een merk dat begonnen is in een klein apotheekje in  Athene door George Korres in de jaren '60. Visie van dit merk was dat alles wat we nodig hebben uit de natuur komt. Zo hebben ze eeuwen lange recepten gebruikt om hun producten op een natuurlijke wijze te maken

Omdat Griekenland op een locatie is waar bergen, platte land en zee voorkomen, heb je een hele reeks met verschillende soorten flora, die al eeuwen gebruikt worden om geneesmiddelen te maken. Er zijn daarom ook ingredienten die in de producten zitten die uniek zijn en bijna alleen in Griekenland voorkomen zoals tijm, laurier, olijfolie en mastiha.

Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe trots ik ben over dit merk. Ik heb er wellicht niks met het merk te maken, maar wel met de land waar het allemaal begonnen is. Griekenland is een land met veel schatten, ze breiden alleen niet heel snel uit. Dit is een van de merken die het risico wel heeft genomen, en juist omdat het zo goed is, is het wereldwijd bekent.

Grappig feitje: In het grieks spreek je bij 'Korres' de 's' niet uit. Dus zeg je eigenlijk Korre, maar omdat griekse achternamen een 's' aan het eind krijgen als ze in het engels worden geschreven (en Korres is genoemd naar George Korres) , is het zo gebleven en staat het merk nu bekent als Korres met de S.

Heb je interesse om meer te lezen over hoe Korres begonnen is? Neem dan een kijkje op hun site!

Korres Lip Butter Jasmin




De Korres Lip Butter collectie bestaat uit 6 verschillende soorten: 
- Quince - een mooie roze kleur
- Guava - een kleurloze balm
- Pomegranate - een licht rode kleur
- Mango - een subtiel koraal kleurtje
- Jasmine - een licht roze kleur, bijna niet zichtbaar op de lippen
- Wild rose - een donkerdere kleur rood


Elk potje is wit, en de kleur van het dopje is afhankelijk van de kleur van de butter. Ik heb de Lip Butter in Jasmin (jasmijn), die een licht roze kleur dopje heeft. Hoe cute gewoon! De verpakking vind ik simpel maar toch fijn en duidelijk, niet cheap-simple. 


Op het dopje staat Korres en de soort. Op die van mij staat Jasmin. Wat ik erg leuk vind is dat bij elk product van Korres de griekse vertaling eronder staat. Bij mijn potje staat bijvoorbeeld ΓΙΑΣΕΜΙ, wat in het grieks jasmijn betekent. Het houd zo toch zijn authenticiteit, en 
laat iedereen herinneren dat het uit Griekenland komt. 


Ja ik weet, enough already, vertel es wat meer over het product! Jullie hebben gelijk, ik zal door gaan met het vertellen waarom ik dit product zo heerlijk vind!

Het product ruikt heerlijk, ik ben heel slecht in geuren herkennen, maar ik denk echt dat dit naar vanille-cocoa ruikt. Het is in ieder geval geen jasmijn zoals je zou denken. Het is een warme geur en ik vind m erg lekker!

De kleur van de butter is roze-bruinig, maar zo valt hij helemaal niet op de lippen. Hieronder zie je (of eigenlijk zie je niet) de swatch op mijn hand. Kleur zie je niet, en dat geeft ie ook niet af op de lippen, maar je lippen krijgen wel een hele mooie gloss!
Overigens geven de andere butter wel kleur aan de lippen, behalve de guava die helemaal kleurloos is.


Dit product gebruik ik ongeveer 2-3 maanden elke avond, en ik heb nog super veel over! Het maakt mijn lippen enorm zacht en het is niet nodig elk uur weet bij de smeren, wat het geval is bij veel andere lipbalsems. Het bevat shea boter en rijst wax wat de lippen hydrateerd en diep verzorgd. Ook als ik gebarsten lippen heb zorgt deze butter dat ze snel weer smooth en zacht zijn.

De Korres Lip Butter heb ik voor 6 euro gekocht in Griekenland.
In Nederland is die zover ik weet alleen op internet verkrijgbaar in winkels zoals Cosmania.nl , Korres.com , Newpharma.nl , Farmanile.nl etc. De gemiddelde prijs is rond de 9 euro per potje. Aardig prijziger dan in Griekenland zelf, shockerend genoeg gezien de crisis en de BTW daar.

TIP: Bij Cosmania hebben ze tijdelijk bij aankoop van 2 Korres producten een Guava body butter 50ml kado.

Conclusie:
Een zekere aanrader! Ik vind m super lekker en hij helpt echt! Omdat ik zeker 2 keer per jaar naar Griekenland ga, ga ik m zeker weer aanschaffen. De volgende die ik ga kopen zijn Wild Rose en Pomegranate.
Ik vind het wel vervelend dat het in een potje zit, en ik weet dat anderen hem daarom ook niet zullen aanschaffen. Korres heeft wel lip balms in stick vorm (die heb ik ook!) , maar die vind ik iets minder voedend.

Voordeel
+ Cute verpakking!
+ Ruikt lekker
+ Maakt lippen super zacht
+ Is verkrijgbaar is meerdere kleuren

Nadeel
- Zit in een potje (ja mensen sorry maar daar hou ik nou eenmaal niet van)
- Is moeilijk verkrijgbaar
- Is best prijzig


Wat is jullie indruk over deze Lip Butter? En wat vinden jullie van Korres?

Love,
Annie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten