Blog picture

2 september 2013

Travel: Let me introduce you to Greece! Fotos gemaakt in Griekenland

Hallo iedereen!

Deze vakantie is super druk geweest en tegelijk ook heel erg leuk. In juli ben ik een week op scouting zomerkamp geweest, waar ik als leiding op de kinderen moest passen. Super gezellig en leuk. Vlak daarna ben ik met mijn vriend twee dagen naar Maastricht, twee dagen naar Brussel en twee dagen naar Parijs geweest (fotos van deze vakantie ga ik volgende week posten want ik heb alleen de fotos die ik zelf gemaakt heb). Ook dit was super leuk maar ook heel druk, je wil dan toch zoveel mogelijk zien in korte tijd. 

Maar deze post gaat over Griekenland. Hier ben ik daarna drie weken geweest. Ik ben bij me ouders gebleven in Athene, maar ben ook een paar dagen weg geweest naar een kleine maar gezellige plek hetende Kamena Vourla.

Hieronder volgen een paar fotos die ik gemaakt hebben, en die uitstralen wat Griekenland voor mij is, een plek van geluk en rust. Mijn huis.






Genietend van het strand en het lekkere weer!



Een zelfgemaakte Chef Salade als middageten met kalkoenfillet, kaas, tomaat, rode paprika, sla, komkomer en mayonaise-ketchup saus. Lekker vullend en gezond, en vooral fris met het warme weer!

De hele middag in de zon liggen bakken! 


 At the same time in Athes, onze kat in Athene heeft het warm en ligt de hele dag te pitten. Zwaar leven!





Ah, souvlaki, bestaat er lekkerder eten? Nee. Het antwoord is nee. En het blijft nee. Nee. 
Ik ga dit missen! 

 S' middags tijdens de heatwave toch naar buiten durven gaan, lekker een terras naast de zee gepakt, met een lekkere banaan-sinnasappel smoothie erbij. Over een zwaar lever gesproken..




Altana is de ' taverna' of restaurant waar wij met mijn moeder aten toen we 4 dagen weg waren. Buikjes waren elke dag wel rond!



Op de laatste dag voor we weer terug gingen naar Athene, weer een terrasje gepakt. Mijn moeder had een aardbei smoothie, en ik een sinnasappel-mango- (en nog wat) smoothie. 
In Griekenland krijg je altijd standaard water, en je betaal er niet voor. Dit terras had hele mooie glazen flessen met hun naam erop waar ze ijskoud water in deden en bij de tafels brachten. Hier mogen terrasjes in nederland een voorbeeld van nemen!



Een super schatig kerkje in de buurt. Zoals je kan zien was de plek waar we waren aan de voet van een berg en naar de zee. Je zag dus beide.



Elke zomer is er een kermis aan de gand geduurende een maand. Wij gingen hier ook wel een heen met de familie toen we in Kamena Vourla op vakantie waren. Ik was daar al wat te groot voor maar mijn zusje Eshter, die 6 jaar jonger is, heeft hier veel lol gehad.



In de ochtend, even lekker vissen!



Zonsondergang. Ik vond het zo mooi dat de bergen elk een ander kleur hadden.



Een typische griekse taverna aan de kant van de zee, met het typische rood-witte tafelkleed en de houten stoeltjes. De simplisiteit mis ik toch wel hier in nederland.


Veel meer fotos heb ik wel, maar eigenlijk alleen van het strand. Toeristische dingen heb ik niet gedaan gezien ik er vandaan kom en in Athene alles wel 10 keer heb bekeken. Ook begaf mijn camera het na anderhalfe week dus werd het lastig meer fotos te maken.

Ik hoop dat jullie deze leuk vinden!

Zijn jullie ooit wel eens naar Griekenland geweest? Of zouden jullie erheen willen?

Cheers,
Annie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten