Blog picture

26 april 2013

Review & Swatch: YSL Rouge Pur Couture 09 Rose Stiletto

Hallo iedereen!

Een tijdje terug, om precies te zijn 11 Februari, kreeg ik van mijn vriend een prachtig kado voor valentijn (en onze two year relatie anniversary), namelijk de Yves Saint Laurent lipstick in 09 Rose Stiletto! 


YSL Rouge Pur Couture 09 Rose Stiletto



Je zult wel denken met grote, tranerige ogen, 'wat super lief van je vriend'! Uiteraard erg lief, maar ik heb m wel zelf uitgekozen hoor, meneer wist niet wat hij moest halen! Maar dat vind ik nooit zo erg want ik heb lijsten vol spullen die ik wel zou willen hebben! ( kijk me niet zo aan miss congeniality, jij heb vast ook wel een heel aantal dingen die op je wish-list staan, en nee, ik heb het niet over world peace!)

Anyhow, hier een korte review en swatch van deze sweety!



YSL Rouge Pur Couture 09 Rose Stiletto

YSL Rouge Pur Couture 09 Rose Stiletto

Ik had tot dat punt niet echt luxe lipsticks. Wel eentje van Estee Lauder enzo, maar nog niet zo iets. Ten eerste was ik al verliefd op de verpaking, het ziet er gewoon zo luxe uit! En ik kwijl al bij het horen van YSL, beetje een Pavlof effect, maar dan is YSL het belletje voor mij.

De kleur 09 Rose Stiletto heb ik gekozen omdat ik in die tijd had besloten, als goede voornemen van het jaar, dingen te doen die buiten mijn comfort zone vallen. Ik heb dus tot aan dat punt alleen maar bruin-rode lipsticks gedragen, in lighte en donkerdere varianten. Maar deze is echt een prachtige kleur roze. Hij is wel donker, maar wel roze, wat ik dus nooooooit droeg. Tegenwoordig draag ik zelfs koraal tinten, maar dat is weer een ander verhaal.

De swatch:


YSL Rouge Pur Couture 09 Rose Stiletto swatch

Zoals ik al zei dus, een prachtige kleur donker roze! Zoals bekend hebben alle YSL lipsticks een geweldige pigmentatie, en deze dus ook. Hij heeft een mooie, subtiele glans, is dus niet helemaal mat. Hij brengt heel fijn aan en is zijdezacht op de lippen. 

Sommige vinden dit een ouderwetse 'moeders' kleur, maar ik vind dat effect juist erg mooi, en je kan m erg chique doen lijken. Het is, in mijn collectie, de 'grown up' lipstick. 

Ik draag m niet heel vaak, dat geef ik eerlijk toe. Maar ik heb m voor occasions zoals stage gespreken etc.



Wat vinden jullie van dit mooie kleurtje?

Until next time!

Annie

1 opmerking: