Blog picture

18 maart 2013

Mijn top 10 producten van Februari - Maart

Hallo iedereen!

De laatste tijd heb ik gemerkt dat ik sommige producten veel meer gebruik dan andere, omdat deze mijn goed bevallen en heel goed voor mij werken ivm mijn gevoelige (en met dit weer droge) huid. Ook blijf ik een aantal jaren sommige producten gebruiken omdat ik daar nog niet een vervanging voor heb gevonden.




Hier komen ze dan!

1. Bourjois Liner Stylo 41 Noir Very long lasting


Dit potlood gebruik ik nu de laatste 4 jaar. Ik heb veel porloden gebruikt maar deze blijft gewoon supergoed zitten bij de waterlijn. Eind van de dag is die wel vrij verdwenen, maar ik heb liever dat die verdwijnt dan dat ie overal behalve mijn oog zit.
Hij is niet super zacht, maar dat vind ik wel fijn om lijnen te trekken op mijn ooglid. 
Wat ik ook nog super handig vind is dat je de punt er gewoon uit kunt draaien, dus niet vaak gezeur met slijpen.

Deze zal ik blijven gebruiken tot ie op is. Daarna ga ik de 24/7 van Urban Decay proberen, daar heb ik ook veel positiefs over gehoord. Bevalt die niet, dan koop ik meteen weer deze!

Inhoud: 0,28gr
Houdbaarheid: 18M
Prijs: Dit potlood is te vinden bij o.a. DA, Etos en Douglas en kost rond de 7-8 euro.

2. Max Factor Mastertouch Under Eye Concealer FAIR 306






Hij ziet er nu heel scary uit, de letters zijn helemaal weg en het dopje zit vol product.
MAAR hij is het allemaal waard. Ik heb concealers gehad van Clinique, Maybelline, Loreal, Benefit, maar deze is toch echt mijn favoriet.

Ik heb m zelf in de kleur 306 Fair. In nederland hebben ze alleen nummers 303 en 309 (waarom ze nou juist deze skippen weet ik niet!) dus elke keer dat ik naar griekenland ga neem ik een mee.

Om perfect te zijn zou deze eigenlijk nog iets meer richting oranje moeten gaan. Maar wanneer ik deze opdoe blijft ie tenminste niet op mijn droge plekjes onder mijn oog zitten, dekt licht tot medium en is lekker luchtig. Wat ik wel ergelijk vind aan dit product is die onnozele spons-applicator ! Ik ken niemand die deze meteen onder zijn ogen smeert, toch zijn er veel merken die dit nog gebruiken. Je klikt en je klikt en er komt niks uit, je klikt nog een keer en dan komt er veel te veel uit! Zonde van het product, en je krijgt er ook nog een zooi van (zie foto 1, het dopje)

En alsnog is het en blijft het, tot ik een betere vind, een van mijn favorieten.

Inhoud: Niet meer te lezen
Houdbaarheid: 6M
Prijs: Deze is bij elke drogist wel verkrijgbaar en kost volgens mij rond de 10 euro.

3. Clinique Supermoisture Makeup 04 Ivory





Yup, jullie kennen waarschijnlijk de fijne foundations van Cliniue wel, en deze is mijn favo!
Ik heb m in de kleur 04 Ivory. Dat is hier in nederland de lichtste kleur, maar aangezien het 04 is zou het goed kunnen zijn dat er in een ander land ook een 03 , 02 enz. is. 

Vooral nu in de winter heb ik een droge schilverige huid, zoals ik wel vaker heb vermeld.
Deze foundation is een van de weinige die niet mijn schilvers erger laat lijken, en wanneer ik m op heb krijg ik geen trekkerig gevoel. 
Ik gebruik m sinds eind Augustus elke dag en er zit nog aardig wat product in dus hij gaat erg lang mee.
Hij is erg hydraterend en zacht, en voor de droge huid bedoeld. Ik moet m zelfs settlen met poeder, dus iemand met een normale tot vette huid zou hier een erg glimmend voorhoofdje van krijgen.

Voor mij werk deze heel fijn en irriteerd me niet. Hij is eigenlijk net een tikkeltje te donker, maar lichter is er niet dus daar kan ik wel mee leven, het is niet erg te zien.
Hij blijft wel redelijk lang zitten, maar minder lang dan andere foundations, vooral als je gaat sporten of fietsen.
Coverage is licht-medium. 

Inhoud: 30ml
Houdbaarheid: 24M
Prijs: Bij Ici Paris, Douglas en Sephora verkrijgbaar voor rond de 23 euro.


4. YSL Shocking Mascara Volume






Een hele fijne mascara wanneer je lekker lange wimpers wilt.
Van mezelf heb ik medium sized wimpers, maar langer is natuurlijk wel aantrekelijjker.
Deze gebruik ik dan ook wanneer ik op stap ga.
Hij is fijn in gebruikt en ik krijg er geen spinnenpoten van. En je krijgt er zeker volume mee!

Van deze heb ik de mini, ik weet niet of er een fullsize verkrijgbaar is maar als die er is zal ik m zeker kopen wanneer al mijn andere mascaras ook op zijn.

5. Sephora Sunbaked Eyeshadow No 2





I love eyeshadow, i love  bruintinten en i love shimmer!
Dit is m dus helemaal!
Ik heb ook de Naked pallet van UD, dus twijfelde of ik die niet in mijn favorieten wilde plaatsen. Maar ik merk dat ik sneller naar deze grijp omdat ie compacter is. De UD heeft heel veel kleurtjes om uit te kiezen dus die gebruik ik ook alleen voor in de avond of wanneer ik een look wil maken.
Deze van Sephora is meer mijn everyday shimmer!
En vooral het onderste kleurtje

Ik heb deze gekocht bij de Sephora, toen de V&D actie er was, 3 voor 10 euro.
Dus ik heb geen idee hoeveel deze nieuw kost.

Inhoud: 1,8g
Houdbaarheid: 6M
Prijs: ?

6. Catrice Colour Infusion Longlasting Lipstain 030 Meet Ms. Rosevelt




 Ja, ja! Een Catrice Lipstain zit ook tussen mijn favorieten! En dat terwijl ik ook de Benetint van Benefit heb!

Heb fijne aan deze lipstain vind ik dat ie in de shape van een stift is. Maak het leven toch wat makkelijker. 
En ze hebben een mooie variatie kleuren, ze ruiken lekker, ze blijven superlang zitten en ze drogen je lippen niet uit!
En dat voor de prijs van 4 euro. 

Ik heb de kleur 030 Meet Ms. Rosevelt. Een donker roze kleur.
Verder heeft Catrice nog de volgense lipstains:
 
010 Holly Wood
- 020 Rose Wood Avenue
- 030 Meet Ms. Rosevelt
- 040 Don't Call Me Princess
- 050 Red & The City










 Ik raad jullie deze zeker aan!

7. Clinique All About Eyes Rich




Geweldig! Super! Top!
Hoelang was ik wel niet opzoek naar een oogcreme waar ik tegen kon en die ook nog eens mijn droge ogen hielp! Nou, erg lang in ieder geval!

Omdat deze meteen 34 euro kost had ik mijn twijfels of ik m wel wou kopen. In de kerstvakantie was ie dus in de aanbieding op het vliegveld en toen sloeg ik mijn slag!
En hij is een topper, i'm telling you!

Erg fijne textuur, trekt meteen in en werkt snel! 
Mijn donkere kringen zijn inherited dus daar merk ik geen verschil in, en ik weet ook niet hoe die werkt met rimpels aangezien ik die (nog) niet heb, maar hij werkt wel goed bij droge, geswolled ogen.

Groot en enig minpunt van deze oogcréme: Het potje! Ik ben totaal geen fan van cremes in potjes, vooral als het ook nog in kleine potjes is! Zo onhygienisch en het blijft onder je nagels zitten. Ik gebruik voor mijn dagcreme en deze creme gewoon aparte spateltjes die ik daarna weer schoonmaak, maar een tube was zo veel handiger geweest.

Ik gebruik m ongeveer elke dag en ik heb nog best veel product te gaan, dus ook bij deze geldt: A little goed a long way!


Inhoud: 15ml 
Houdbaarheid: 6M
Prijs: Bij Ici Paris, Douglas en Sephora verkrijgbaar voor rond de 34 euro

8. Lush Celestial creme




 YEAH! Eindelijk een creme waar ik tegen kan EN die mijn huid super zacht maakt zonder dat ie vet is! Kan het beter?!
Deze creme, of zoals Lush het noemd "Facial Moisturizer", is lekker zacht, natuurlijk en niet vet!

Wat zit erin?
Vanilla water, Almond oil, Almond Milk, Glycerine, Cocoa Butter, Orchid extract, Cetearyl Alcohol, Stearic Acid,Triethanolamine, Methylparaben, Propylparaben.

Deze heb ik uit Engeland besteld  (veel goedkoper!) en ik gebruik m nu ruim twee weken en heb er helemaal geen last van, mijn eczeem plekjes op mijn gezicht zijn zo goed als weg en mijn huid voelt heerlijk zacht aan!
Tot nu toe heb ik geen klachten over dit product, allen vervelend dat ook deze in een potje zit. Maar ach, het helpt dus who cares! 

Inhoud: 45g
Houdbaarheid: van 16/01/13 tot 16/03/14 , een jaar en 2 maanden ong.
Prijs: In Engeland: rond de 13 euro, In Nederland: 18,25 euro (beide prijzen van de sites)

9. Le Couvent des Minimes Soin De La Roseraie Eau Micellaire 3in1
( of simpeler gezegt rozentoner van Le Couvent des Minimes)





 Dit is een heerlijke toner met 3 soorten rozen dan je huid heerlijk zacht maakt maar ook reinigd. Hij ruikt lekker en is zuinig in gebruik.

 Ik had een kleine gekregen van 50ml en die heb ik net opgemaakt, en ik was zo tevreden met het product dat ik had besloten en full-size te kopen van 200ml. Heel toevalig was er vorige week een actie bij Ici Paris met 40% korting op reinigingsproducten, dus ik heb er geen twee keer over nagedacht! 

Je kan deze ook gebruiken voor het verwijderen van make up maar ik heb het idee dat ie niet alles goed verwijderd, vooral niet heftige waterproof oogmake up. Ik doe er meestal wat amandelolie bij en dat werkt het super!

Ben heel erg blij hiermee en raad m jullie zeker aan! 

Inhoud: 200ml
Houdbaarheid: 6M
Prijs: Bij de Ici Paris rond de 12 euro

10. Biotherm Biomains handcreme


 Ik geef heel eerlijk toe, ik ben niet iemand die vaak handcreme gebruik. Mijn huid is overal droog zowat, behalve mijn handen, die schijnen toch best goed tegen de kou te kunnen.
Wel heb ik een vervelend eczeem plekje bij mijn rechterhand dat maar weigerd weg te gaan.
Tot ik deze creme gebruik!

Deze zat in de Glossybox van afgelopen maand en wat is die fijn! Hij is lekker zacht, trekt snel in en ruikt fris en niet sterk! En mijn eczeem plekje is gewoon weg wanneer ik deze regelmatig gebruik! Hier ben ik superblij mee en deze ga ik zeker fullsize aanschaffen!

Inhoud: Fullsize 100ml
Houdbaarheid: 12M
Prijs: 25 euro 



Zo dat was m weer! 

Ik ben erg benieuwd, met welke producten zijn jullie erg tevreden of welke gebruiken jullie al heel lang?

Until next time,

Annie  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten