Blog picture

8 oktober 2013

Top 10 series i've watched and loved

Iedereen heeft wel zijn favoriete programma, serie, film. De tv is tegenwoordig een deel van het leven geworden, al is het tegenwoordig zo dat veel mensen programmas op het internet volgen. Niet te min is dit ook een scherm waar je een film, serie of programma op kijkt.
Persoonlijk heb ik geen tv in huis. Ik ben nooit iemand geweest die veel naar tv keek. Maar ik heb wel een aantal series die ik op het internet volg en die deel ik vandaag graag met jullie!




Ik heb een top 10 gemaakt, want anders werd dit een eindeloze post. De meeste series hiervan zijn nog bezig met nieuwe seasons, maar sommige zijn al afgerond. Ik heb mezelf ingehouden om het niet vol te gooien met costume drama series, en heb er maar een bij gedaan. Eind van de week komt een top 10 van de mooiste costume dramas die ik gezien heb. Of een top 15? Hmm keuzes, keuzes...

Maar goed, verder naar de top 10 series! De eerste 4 zijn series die nog gaande zijn, de rest zijn al afgerond.


1. Whitte Collar

Ik hou zo erg van deze serie! Vier seasons zijn af en de vijfde begint 17 oktober! Ik zit al maanden in spanning te wachten!

Deze serie gaat over een whitte collar crimineel Neal Caffrey die naar jaren gearresteerd word door agent Peter Burke. Omdat Neal zo goed is in wat hij deed besluit agent Peter Burke hem in zijn criminal investigation team te nemen om hem te helpen. Dit verloopt niet altijd goed want old habbits die hard, maar de twee worden uiteindelijk vrienden en vormen een goede team. Het is een grappige (met slimme humor) detective/ crime serie die je echt moet zien!

2. New Girl

New Girl is een vrij nieuwe serie waarvan nu season 3 net aan de gang is. Jessica, een nerdy meid, is opzoek naar een appartement om te wonen en eindigt in een waar drie mannen wonen. Hier gebeuren gekke, en soms disturbing dingen want hoe goed kan het gaan als een meid samen woont met drie onbekende mannen. Ook deze serie heeft veel humor en is het kijken waard.


3. Psych

Ah, Psych... een van de series die ik weer en weer zou kunnen kijken, en elke keer zou ik m net zo leuk vinden als de eerste keer. Deze serie heeft humor die je nergens anders vind. Psychic detective Shawn Spencer is zijn hele leven al getraind door zijn vader om op kleine details te letten. Zo ontwikkeld hij een gave om dingen op te lossen. Omdat hij geen ervaring met politie werk heeft, besluit hij deze gave te gebruiken en te doen alsof hij helderziende is. Kleine dingen vallen hem op en zo kan hij een connectie tussen gebeurtenissen leggen. Hoewel het politie team hierover lacht, blijkt Shawn veel cases te kunnen oplossen waardoor hij uiteindelijk met zijn partner en beste vriend Burton Guster een Psych-office openen en met de politie werken op hun eigen, aparte manier.

4. Downton Abbey 

Deze serie is momenteel de meest populaire costume drama, met miljoenen kijkers over de hele wereld. Zelf ben ik ook al zo'n fan van deze serie, en ben erop gekomen door mij love voor costume dramas. Downton Abbey gaat over het leven van de familie Crawly en hun bedienden. Deze serie begint kort voor de eerste wereld oorlog, neemt deze mee en speelt zo door. Je komt veel drama over de problemen van die tijd. Wie gingen de dochters trouwen, hoe gingen ze om met het personeel, wat moesten ze aan voor het avond dinee. De serie heeft ook het typische plot van een grote liefde, tussen Lady Mary Crawly en Matthew Crawly.
Season 1 is een intro van de serie, je komt iedereen een beetje te leren kennen. Season twee speelt zich af tijdens de eerste wereld oorlog, season drie is de veranderde wereld na de oorlog. Over season 4 kan ik niet veel zeggen want die speelt zich momenteel af.
Wat ik zo mooi vind aan deze serie is dat je een kijkje neemt in de wereld van de rijke families, maar ook in het leven van hun bedienden. De serie heeft een goede balans tussen drama en humor met hoofdrol acteurs zoals Maggie Smith en Hugh Bonneville. Kijken? Zeker weten!

5. Anger Management

Nadat Charlie Sheen uit de serie Two and a Half Men werd gekickt, begon die met de serie Anger Management. De serie gaat over Charlie, die een woede therapeut is. Elke week komt een groep bij hem thuis en praat over zijn woede aanvallen praat. Charlie is zelf gescheiden, heeft een dochter, en heeft zelf ook last gehad met woede aanvallen. Ook in deze serie zit de geweldige sarcastische humor die je ook in two and a half men tegen komt. Delightful!






6. House M.D.

Deze serie kent inmiddels bijna iedereen wel. Na 8 succesvolle seasons heeft deze serie al een tijdje zijn einde tegemoet gekomen. Toch blijft hij in mijn favorites lijst. House M.D. gaat voornamelijk over de genius, eenzame, vicodin gevulde dr. Gregory House, gespeeld door de fantastische acteur Hugh Laurie. De serie speelt zich af in een ziekenhuis waar House een team met doktoren heeft die hem helpt met het oplossen van medische situaties. Elke aflevering is een verschillende medische situatie die opgelost moet worden, maar tegelijk krijg je in de serie ook gedeelte van het leven van het team te zien. House M.D. staat bekend door dr. House, die bekend staat voor zijn heerlijke sarcastische humor. Hou je wel van een beetje sarcasme en dark humor, en ook van medische series? Dan is deze zeker weten iets voor jou!

7. The Secret Circle

The Secret Circle ontdekte ik toen ik met mijn vriend afgelopen zomer in Parijs was. We waren net terug in ons hotel na een vermoeiende dag sight-seeing, en we ploften op bed met de tv aan. Er was helemaal niks op tv was niet in het Frans was behalve deze serie. The Secret Circle gaat over een groep tieners die erachter komen dat ze magische krachten hebben. Deze hebben ze ge-erft van hun ouders. Veel daarvan zijn overleden in een "ongeluk", gepland door witch-hunters, die deze tieners proberen te doden. De serie vond ik leuk omdat het toch weer eens wat anders was dan de andere series waar ik naar kijk. Je hebt het hele tienerdrama erin zitten: vriendje word verliefd op iemand anders, jaloerzie, passie etc. Het deed me een beetje denken aan Charmed, en kreeg meteen zin die weer te gaan zien. Helaas vonden de producenten dat deze serie niet genoeg viewers had, en hebben ze de serie met 1 season van 22 episodes gelaten. Dubbele helaas: ik kwam er pas achter toen ik season 1 uit had en de tweede wou gaan downloaden(thanks a bunch America!). Toch zou ik m alsnog aanraden!

8. Scrubs

Ja, weer een ziekenhuis serie! En nee, als je je afvraagt of er ergens in de top 10 Grey's Anatomy komt, dan heb je dat mis.
Scrubs is een leuke, comedy, met een beetje medisch inhoud. Het is een beetje vergelijkbaar met House, alleen een heel stuk minder serieus. Je hebt hier ook de sarcastische doktor genoemd dr. Cox, maar in tegenstelling tot House M.D. is dit niet de hoofdpersoon. De hoofdpersonen zijn dr. John Dorian (a.k.a. JD) en zijn beste vriend dr. Christopher Turk, die als newbies in een ziekenhuis beginnen. Door de jaren heen ontmoeten ze veel mensen, krijgen ze relaties, en beleven allemaal situaties in het ziekenhuis. Deze serie heeft zijn fair share of humor, maar alweer in tegenstelling tot House M.D. is dit de ha-ha simpelere, vaak genoeg domme humor. Een leuke serie, zeker weten. Niet waard om m 3-4 keer te zien, maar zeker een eerste kijkje waard. De serie heeft 9 seasons, dus als je m nog niet gezien hebt, heb je een hele weg te gaan!

9. Beverly Hills 90210

Misschien zijn jullie bekend met de, wat ik noem, lamere versie van 90210, die geïnspireerd is van de Beverly Hills 90210. Ja, deze serie is zeker de drama queen of drama queens. Een groep tieners die bevriend zijn, hebben relaties onderling, breakups, ongelukken bla bla bloody bla. Maar soms heb je gewoon van die momenten dat je drama in your life nodig hebt. Ik ben over het algemeen geen grote fan van dit soort series maar deze vond ik wel de moeite waard. Ik heb de nieuwe 90210 deels gezien, maar die vond ik wel over-the-top met drama, dat ik halvewege dacht LAAT MAAR.
Deze serie is leuk, omdat deze ook goede hele goede acteurs heeft, en het heeft een 90's vibe, net als Melrose Place.

10. Chuck

Ook weer een beetje een detective iets. Chuck, een twintig jarige nerd, download per ongeluk allemaal secret government informatie in zijn brein. NSA en CIA nemen hem bij hun in het team om hem te beschermen en een oogje op hem te houden. Zo lost hij dingen op en helps catch the bad guys. Ach een leuke serie met veel humor, jawel. Maar ik ben blij dat ie niet veel seasons heeft (namelijk 5) want richting het eind begint het wat oud te worden. See that, seen that too, what's new?



Hier ook een snelle lijst met andere series die ik worth seeing vind:

- Community!
- Miss Marple
- Friends
- Charmed
- Lark Rise to Candleford
- Everybody Loves Raymond
- Two and a Half Men
- Sherlock Holmes (de oude versie, niet de 2013 dissaster)
- Parks & Recreation
- Will & Grace
- The 70's show
- Gilmore Girls

Wat zijn jullie favoriete series? Hebben jullie nog aanraders voor mij?

Love,
Annie






Geen opmerkingen:

Een reactie posten