Blog picture

27 oktober 2013

Mijn dag bij Grazia Beautybloggers Masterclass !



Wauw wat een dag was dat! Gisteren ben ik, en veel andere super leuke bloggers, naar het Grazia Beautybloggers Masterclass in Amsterdam geweest! Uiteraard wil jullie alles erover vertellen, lees je mee?


Ik woon in Leeuwarden, dus first thing first, ik moest eerst naar Amsterdam. De masterclass begon al om 09.30 dus ik moest de eerste trein naar Amsterdam hebben, om 06.34 om precies te zijn. Mijn lichaam weigerde op te staan toen de wekker om 5 uur ging, maar toch heb ik mezelf uit bed gesleept, me snel opgemaakt en aangekleed. Na een 3 1/2 uur reis, was ik er eindelijk!

Het event vond plaat bij het DoubleTree by Hilton hotel, een mooi hotel waar vaker events worden georganiseerd. Bij aankomst kreeg ik een pasje met het programma en mijn groep, een sheet met het  programma en de zalen, en een leuk boekje waar ik notities in kon schrijven. Nice touch!



Omdat er veel bloggers waren, hebben ze het programma verdeeld. Bij mij was het eerste gedeelte van het programma een speech van beautycoach Thijs Willekes, Mascha van Beautygloss en Serena van BeautyLab.

Thijs Willekes reageert op een vraag 

Thijs Willekes
Een bekende, succesvolle beautycoach, die ik... niet kende! Terwijl ik vaak over beauty schrijf is mijn blog niet echt een beauty blog. Ik volg dus ook niet altijd alles wat met beauty te maken heeft, maar het was een leuke ervaring Thijs te horen praten. Was zeker leuk een stuk van zijn verhaal te horen. Hij heeft het veel gehad over wat je doel moet zijn als blogger, een duidelijk beeld van jezelf hebben, be unique, kijk niet alleen naar wat anderen doen maar focus op wat jij wilt doen. Inspirerend, motiverend en to the point. Hou ik wel van.

Mascha verteld over het begin van haar blog

Mascha van Beautygloss
Mascha, van het inmiddels bekende blog Beautygloss, was tweede aan de beurt. Ze vertelde eerst een stuk over hoe zij altijd gek was op beauty en waarom zij begonnen is met bloggen. Daarna vertelde ze ons over hoe het contact ging met pers, mediabureaus en hoe ze geld verdient met haar blog. Een informatief stukje voornamelijk over haar blog en geld verdienen. Erg jammer dat ik steeds geen mooie foto van haar kon krijgen omdat ze veel naar de dias keek.

Beautyblogger heeft een vraag voor Serena
Serena Verbon van BeautyLab
Last maar zeker nog least, was Serena van BeautyLab aan de beurt. Zij vertelde nog een aantal dingen over haar blog, hoe je artikelen moet plaatsen in je blog, welke programmas je het beste kunt gebruiken, dat je mooie, kwalitatieve foto's moet voegen om je blog er zo aantrekkelijk mogelijk laat uitzien. Haar tips: hou het persoonlijk en tegelijk professioneel, voeg wat extras toe aan blog, dus cover niet alleen de basics, en heb er plezier in. Fijne en hulpvolle tips Serena!

Lunch 
Thijs, Mascha en Serena vertelden het allemaal zo leuk dat de tijd zo voorbij was. Voor we het wisten was het 12.30 en tijd voor de lunch! Met zijn allen liepen we naar de Lounge op de begaande grond waar een heerlijk buffet voor ons klaarstond. Hoppa, gelijk maar 4 broodjes op mijn bord gegooid. En net zoals altijd maar twee kunnen opeten. Tegelijk was het ook gelegenheid om even lekker te kletsen met andere bloggers.

Visagieworkshop BE Creative Make Up

Na de lunch was het tijd voor de BE creative cosmetica workshop. Met workshop denk ik altijd dat je wat gaat doen, maar dit was meer korte uitleg over make up. We werden in groepen gesplitst, en bij elke make up artist kregen we te horen over verschillende categorieen make up. De ene heeft het over de basis gehad (denk aan foundation, concealer etc), de andere over contouren, de andere over oogschaduw. Bij elk gedeelte werd iemand een beetje opgemaakt. Na afloop mochten we naar de collectie kijken, zelf swatchen, voelen, opdoen.

BE Creative Make Up
BE creative is het nieuwe, eigen merk van Ici Paris, met een grote en leuke collectie make up. Zelf heb ik al een lipstick en blush van dit merk en ik vind je beide heel fijn. Ook al werd het merk erg gepromoot tijdens de workshop, moet ik toegeven dat het wel een kijkje waard is! Wat mij opvalt is dat elke make up iets matt zwart heeft, als is het de dop, de huls, of de hele verpakking. De idee achter de naam BE creative , is dat je make up wilt dragen om te laten zijn wie jij bent. Hence BE.








Kirsten Jassies
Na de workshop was Kirsten Jassies aan de beurt. Ze heeft ons veel verteld over het belang van sociaal media, en wat het allemaal voor je kan doen en hoe het je blog kan benutten. Een leuke, social media freak, die over bloggen schrijft. Kort kwam ook Harriet Calo aan het woord over haar nieuwe blog, en hoe zij bloggen anders aanpakt dan de meeste. Zij schetst namelijk, en vormt daar een verhaal omheen.


Na afloop van het programma was er een borrel bij de SkyLounge van het hotel. Hier kon je een drankje krijgen en er gingen lekkere hapjes rond (mnom!). Tijdens de borrel kreeg iedereen die die dag had meegeholpen aan het event een grote bos bloemen en een warm applaus.
De borrel was een mooie gelegenheid om te kletsen met de andere beautybloggers en om blogs uit te wisselen. Erg leuk en gezellig!
Thijs en Serena

Het prachtige uitzicht vanaf de SkyLounge in DoubleTree by Hilton 
Nu vergeet ik wel iets heel belangrijks! Voor de borrel kreeg iedereen een super leuke goodiebag! Eigenlijk twee goodie bags. Een was van BE creative cosmetics, waar een lipstick, een nagelak en een mascara van het merk inzaten. De andere was een grote, stevige katoenen tas met allemaal leuks!



De tijd was inmiddels 15.30. Ik was te moe om Amsterdam nog in te gaan, en ik moest weer 3 uren in de trein zitten om weer terug te gaan. Ik besloot dus de dag maar te sluiten met een lekkere Starbucks en dan de trein te pakken.


Een interessante, leuke dag! Ik heb een aantal leuke bloggers ontmoet, nieuwe blogs ontdekt, en veel informatie binnen gekregen! Op naar het volgende event!

Vergeet niet een kijkje te nemen op op de Wordpress site van Me, myself and all i love!

Love,
Annie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten