Blog picture

13 oktober 2013

Hoe verzorg ik mijn lippen in de herfst en winter

The joke's over. De winter komt er langzaam maar zeker aan. Het begint kouder te worden, het regent en het waait een orkaan. Door het kille weer worden o.a. je lippen in een keer droger, krijgen velletjes en kunnen soms barsten en bloeden. Dit is natuurlijk niet leuk! Met een paar simpele stappen kan je zorgen dat je lippen meer gehydrateerd zijn en minder snel velletjes krijgen.

Het is belangrijk je lippen goed te verzorgen. Doe je dat niet, dan heb je kans dat ze sneller droog worden, gaan barsten en gaan bloeden. Dat is natuurlijk helemaal niet fijn, en ook zeker niet kissproof. Geen enkele vent denkt  'mmm velletjes'.

Ik vind het zelf belangrijk om eerst de producten te vinden die goed bij me passen om mijn lippen te verzorgen. Gelukkig zijn er honderden verschillende soorten lipbalsems. Lipbalsems in potjes, in tubes, in een stickvorm, met kleur, zonder kleur, met of zonder SPF, met kokosolie, met shea boter, met amandelolie, natuurlijk, met wax, and more, and more, and more. Zo is er altijd wel iets van je lekker vind werken voor jou lippen.

Vaak volg ik 3 simpele stappen:
- Scrubben met een lipscrub
- Goed verzorgen met een lipbalm 
- Lippen deppen met amandelolie in de avond

1. Scrub 'n' Rub
Eerste stap: scrubben. Zoals je lichaam scrubben je huid lekker zacht maakt, maakt scrubben je lippen ook lekker zacht.
Als scrub gebruikte ik de Mint Julips lip scrub van Lush, een heerlijke scrub die naar mint chocolade ruikt en me erg doet denken aan after eight's (mmmmm). Omdat ik deze nogal duur vind voor wat het is maak ik tegenwoordig zelf lipscrub met suiker, amandelolie en vanille extract. Dit is heel simpel en natuurlijk veel goedkoper. Je kan het ook met bruine suiker doen, of geur-kleur-smaakstoffen toevoegen, je kan het zo leuk maken als je wilt! 
Door de suiker korrels worden de velletjes van je lippen weg gehaald, en door de olie krijgen je meteen verzorging. De rest voeg je toe om het extra leuk/ lekker te maken. Omdat de producten die je gebruikt natuurlijk zijn kan je het ook gewoon van je lippen likken! 


2. Lekker smeren 
Na het scrubben kan je je lippen lekker verzorgen met lipbalm. Ik heb zelf zoveel lipbalms! Omdat ik een hekel heb aan droge lippen maar deze wel snel krijg, zit er in elke tas zeker wel een lipbalm, en thuis heb ik overal ook wel een liggen. Voor in de avond gebruik ik vaak lipbalsems die in een potje zitten, omdat ik er een hekel aan heb om onderweg met vieze vingers in een potje te pulken. Mijn favoriete qua werking is Korres Jasmin lip butter. Die is wat vetter en lekker voor in de avond. Deze is helaas ook de meest onhandige qua verpakking. Het is niet en plat, maar juist een diep potje. De Vaseline rosy lips, bekender als 'het roze potje', vind ik ook heel fijn, en het maakt mijn lippen een tikkeltje roder.

In mijn tassen zitten eigenlijk alleen maar lipbalms in stick vorm. Deze brengen lekker makkelijk aan. Mijn favoriete hiervan zijn de tinten lipbalms van Korres. Deze heb ik in de kleuren Rose en Purple. Rose maakt je lippen een tintje roder, terwijl Purple meer gepigmenteerd is en je lippen een donkerdere kleur rood/bruin geven. Waar ik ook gek op ben tegenwoordig is de Coconut Care lip balm van de Action! Deze gluid over je lippen en ruikt lekker naar kokos. Deze zijn ook nog een cheap-ass, namelijk 0,69 euro voor 2! Verder gebruik ik ook de Kiehls lipbalm vaak, die in een tube is en die je zo over je lippen kan glijden. Deze laat een mooie glossy effect op je lippen en verzorgd ze goed. 

3. Olie erop!
In de avond, een uurtje ongeveer voor ik naar bed ga, dep ik wat amandelolie op mijn lippen. Je kan in principe elke olie gebruiken, maar ik geef de voorkeur aan amandelolie omdat deze vrij snel intrekt en minder vet is dan bijvoorbeeld olijfolie. Ook gebruik ik deze om mijn make up te verwijderen dus ik heb het altijd wel in huis. 
Deze tip heb ik eens een hele tijd geleden op een blog gelezen, en ik vind dat het echt helpt. Als ik dat naar bed ga is het mooi ingetrokken en smeert ik voor het slapen gaan nog wat lipbalm eroverheen. 
Ik doe een beetje op een wattenschijfje en dep het op mijn lippen. Dit laat ik daarna gewoon drogen. 
Vaak vergeet ik het te doen hoor, maar ik heb nooit spijt wanneer ik het wel doe!


Hebben jullie een bepaalde routine om je lippen te verzorgen? En welk product gebruiken jullie het liefst/meest?

Love,
Annie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten