Blog picture

7 september 2013

Studenten (and not only) recept: Wraps met kip

Hallo iedereen!

Ik hou er veel van koken. Al die lekkere recepten die er zijn, mnom! Maar zoals ik al gementioned had, heb ik vandaag niet veel uitgespookt. Ik ben meerendeels op de bank liggen lezen. Het werd alweer 6 uur , etenstijd! En ik heb gemaakt wat ik altijd maak als ik te lui ben om uitgebreid te koken en het warm is: wraps met kip!


En niet eens kipfillet, maar kipnuggets.
Een heerlijk lekkere frisse maaltijd voor het plakkerige weer! 

Wat je nodig hebt:
* Mexicaanse wraps. In elke supermarkt wel te krijgen, ik heb die van mij van de Lidl met een tomaatsmaak
* Kipnuggets. De lekkerste vind ik van de Albert Hein. 
* Philadelphia kaas, of hetzelfde in huismerk, wel zo goedkoper
* Sla
* Rode paprika
* Rode ui
* Andere groenten die je er graag in zou willen hebben.

Let''s start!

1. Bereid de kipnuggets in de pan met wat olijfolie



2. Plaats de wrap op een bord en doe m 10-15sec in de magnetron zodat ie wat warmer word

3. Snij de sla. Je hebt ong. een blaadje nodig, afhankelijk van hoe groot de wrap is.



4. Snij de rode paprika. Je hebt ong. de helft nodig.


5. Sprei wat philadelphia op de wrap



6. Voeg alle groenten en de ui erbij. 
Ik heb er zelf geen ui meer in omdat ik daar maagzuur van krijg, maar het is zo lekker met!



7. Snij de kipnuggets of kipfillet in stukjes en voeg die er ook bij


8. Et voila! Roll m op en doe een stukje folie aan de onderkant zodat niet alles op je schoot valt wanneer je m wilt eten. Een grote glas koude ijs-thee erbij en genieten maar!



Wat je ook kunt doe ipv kipnuggets is kipfillet met wat kruiden, of wat zalm!
Ook kun je er wat meer groenten bij doen zoals tomaat, mais en ook kunt je er wat geraspte kaas er over heen doen. Be creative!

Enjoy!

Annie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten